باید دانست کـه یکی از علل پیدایش جوشـها، ماسک خاک ارمنی درست عمل ن کبد و غدد زیرپوستی مـی باشد به منظور رفع این مسئله بـه شما توصیـه مـی شود کـه از جوشانده ریشـه کاسنی و یـا از آب کاهو استفاده نمایید زیرا هر دوی اینـها سلولهای کبد را نوسازی مـی کنند و خون را اصلاح مـی نمایند و در بهبودی جوش ها بسیـار موثر مـی باشند.

برای از بین بردن جوش های چرکی یـا دمل مـی توان از یکی از ماسک های زیر استفاده کرد:
▪ مقداری کلم سفید را ریز نموده و با پوست موز له شده و مقداری عسل روان مخلوط نموده، از این ماسک به منظور مـیکروب زدای پوست صورت استفاده نمایید، این ماسک را بـه مدت ۴۰ دقیقه بر روی جوش ها قرار داده و پس از آن پوست را با آب سرد و بعد با آب گرم تمـیز بشویید، این عمل را هر روز تکرار نمایید.

▪ مقداری ریشـه زنجبیل را درون مقدار کمـی ش دم نموده که تا عصاره ریشـه خارج شده، بعد از سرد شدن دوباره آنرا روی حرارت قرار داده (حدود ۲۰ دقیقه) سپس ریشـه ها را از آب جدا نموده، این عصاره به منظور از بین بردن جوش ها بسیـار مناسب مـی باشد. ماسک خاک ارمنی جعفری را له کرده و له شده آن را با نمک و مقداری روغن زیتون مخلوط نموده و این ماسک را بر روی صورت قرار داده، این عمل را حتما قبل از خواب انجام داد و پس از آن صورت را با آب ولرم بشورید، هر روز آن را تکرار کرده که تا جوش ها کاملا از بین برود.

اسفناج را پخته، آن را له کرده و با سفیداب مخلوط نموده و به صورت ماسک بر روی صورت بـه مدت ۲۰ دقیقه بمالید. ماسک خاک ارمنی این ماسک نیز باعث از بین رفتن جوش های جلدی مـی گردد.

▪ شلغم را رنده کرده با مقداری لیموترش مخلوط نمایید حالا این مخلوط را بر روی صورت بمالید، این ماسک را حدود ۳۰ دقیقه بر روی جوش ها قرار داده و سپس صورت را با آب ولرم خوب بشویید. استفاده از جوشانده گیـاه بابا آدم نیز به منظور جوش های دوران نوجوانی و بهبودی آن بسیـار موثر است.
۶۰ گرم برگ مو خشک شده را درون یک لیتر آب سرد بریزید و آ نرا روی حرارت قرار دهید که تا بجوشد، بعد از چند دقیقه جوشیدن، آن را صاف کرده و به صورت نیمـه گرم یـا سرد با کمک قطعه ای پنبه بـه روی جوش های صورت خود بمالید.

پماد صمغ کاج استعمال خارجی دارد و برای التیـام جوش ها بـه کار مـی رود، به منظور تهیـه آن چهار جز بادام شیرین و چهار جزء صمغ را با هم مخلوط کرده، درون روی باری (ظرف پر از ش مانند قوری چای بر روی کتری آب) گرم کرده و بعد یک جز موم عسل بـه آن بیـافزایید.

حالا پماد به منظور استعمال آماده است. پماد همـیشـه بهار جهت رفع دمل ها و جوش ها بـه کار مـی رود، به منظور تهیـه آن دو قاشق غذاخوری از آب برگ تازه گیـاه را با ۵۰۰ گرم کره بـه خوبی مخلوط کرده، سپس پماد حاصل را مصرف نمایید.

▪ کاه جو دو سر دارای ویتامـین "A" مـی باشد و جوشانده غلیظ حاصل از این کاه را چنانچه به منظور شست و شوی پوست بـه کار ببرید، به منظور رفع جوش ها و بیماری های جلدی بسیـار موثر مـی باشد.

 ضمادی کـه از آرد جو تهیـه شده باشد چنانچه بر روی دمل قرار داده شود، باعث باز شدن و گشودن دمل مـی شود. عدس را چنانچه درون سرکه بپزید و به صورت خمـیری نرم بر روی قطعه پارچه ای گذاشته و به شکل ضماد درون محل ورم های چرکی قرار دهند، باعث تحلیل آن مـی شود. کاهوی سوخته را بـه صورت گرد، چنانچه بر روی جوش ها و زخم ها بپاشند به منظور التیـام جراحات و ترمـیم آنـها مفید است. اگر پیـاز پخته شده و گرم را بر روی دمل قرار دهید موجب باز شدن آن مـی شود.

اگر محل جوش ها را با جوشانده غلیظ گل بابونـه شست و شو دهید به منظور از بین رفتن جوش ها بسیـار مفید است. مازو، پوست انار، گل ارمنی، صندل را کوبیده و با سرکه و گلاب آمـیخته و بر روی جوش ها مالیده که تا بهبودی حاصل شود. مازوی سبز و گوگرد، از هر کدام دو مثقال بگیرید، ساییده درون یک فنجان سرکه و نیم استکان گلاب حل کرده، بر روی جوش ها بمالید که تا از بین بروند.

▪ سبوس جو با کرفس یـا تخم کرفس را درون سرکه جوشانده، صاف نموده و به صورت ماسک بر صورت خود بمالید.
برای از بین بردن دمل حتما تا سه روز، آب برگ خرفه یـا تخم خرفه و اسفرزه را درون گلاب ساییده با سفیده تخم مرغ بـه روی دمل بمالید که تا بهبودی حاصل شود و اگر درون آن ماده جمع شده باشد و مـی خواهید سر باز کند، دو عدد انجیر خشک یـا تر را بجوشانید که تا خوب نرم شود، مشتی مویز را هسته درآورده با آن بکوبید و سه مثقال خردل بـه آن اضافه کرده، با هم بمالید و نیم گرم ضماد اندازید و یـا سقز و انجیر را پخته و کوبیده روی دمل بگذارید و یـا تخم مرو را کوبیده و با شیر و عسل استفاده کنید، یـا خمـیر گندم را با کمـی نمک و عسل و تخم کتان بکوبید، همراه روغن روی دمل بگذارید، یـا آرد ذرت چهار جزء، شنبلیله ساییده یک جزء، صبر زرد نیم جز هر سه را درون دوغ بپزید که تا مثل خمـیر شود و نیم گرم بیندازید (این دارو اثر قوی ترداشته)، یـا خمـیر ترش، تخم مرو، آهک آب ندیده با عسل و زرده تخم مرغ ضماد نمایید.

▪ کمپرس با جوشانده تخم جعفری به منظور از بین بردن آثار جوش ها مفید مـی باشد. جوش های سعفه (شیرینک) جوش هایی هست سرخ، کـه در سر و صورت پدید مـی آید و گاه درون تمام بدن مـی ریزد. این جوش ها درون ابتدا جوش های ریز و محکم اند کـه متفرق ظاهر مـی شود و بعد بزرگتر و آبدارتر شده و چرکی از آنـها بـه شکل عسل بیرون مـی آید و یـا خشک و بی آب شبیـه شوره بوده و پوست های سفید از آن جدا مـی شود.
برای درمان حتما زاج سیـاه دو مثقال، اشنان ۵ مثقال را بکوبید و بپزیدو با سرکه آمـیخته و سپس روی جوش ها بمالید و یـا زردچوبه، پوست انار، مردار سنگ، حنا را ساییده با روغن گل سرخ، یـا مغز قلم بمالید.

▪ اگر جوش ها خشک شده باشد سرکه و نمک یـا سرکه و آب صابون بمالید.
▪ اگر جوش ها سفید بوده و بر صورت و پیشانی باشند و چون آنـها را فشار دهید چیزی شبیـه روغن از آن خارج شود، به منظور درمان بهتر هست ابتدا صورت را با آردی کـه در آب حل شده یـا پوست تخم مرغ سوزانده یـا استخوان سوزانده کـه ساییده باشید خوب بشویید و سپس آرد باقلا را نرم، خمـیر کرده و بر روی آن بمالید (باقلا را کوفته و آرد کنید) و یـا بیخ سوسن و خریق را مساوی گرفته، نرم کوفته با سرکه ضماد ساخته و بمالید.

▪ گاه جوش های ریز سرخ با خارش زیـاد درون بدن پدیدار مـی شوند کـه آزار آنـها چنان هست که گویی خار فرو مـی رود. به منظور درمان حتما آب نیم گرم بروید و شانده بابونـه و ناخنبوس گندم بر بدن بمالید و یـا سرکه و روغن کنجد یـا نمرکه و حنا بمالید و یـا مازو و زردچوبه را کوبیده و با روغن کنجد و گلاب و سرکه بعد از بـه پوست مالیده و بعد از یک ساعت با آب سرد و سبوس بشویید.

▪ ضماد عدس پخته ،مخلوط با عسل، جوش ها و زخم ها و جوش های خارش دار و کهیر را التیـام مـی بخشد. سیر ضدعفونی کننده پوست و درمان کننده اختلالات پوستی بوده و شست و شوی زخم ها و جوش های چرکی با آب سیر، سبب ضدعفونی و التیـام آن مـی گردد. کمپرس با جوشانده زنجبیل شامـی، خارش و جوش های عفونی را التیـام مـی بخشد.

پوست خردل سیـاه، توام با سرکه درمان کننده جوش ها و کهیر ها مـی باشد. استفاده از ماسک توت فرنگی درمان کننده جوش ها و التهابات پوستی مـی باشد.

آب تره باعث درمان جوش ها و کهیر مـی گردد. ضماد بادام تلخ توام با سرکه موجب درمان جوش مـی گردد. مالش پوست با ضماد سرکه التهاب جوش های خارش دار را برطرف مـی کند. ضماد مخلوطی از آلو و سرکه، جوش های چرکی پوست را التیـام مـی بخشد.

ـ تذکر:

اصولا بهترین مواد به منظور سلامتی پوست و عاری آن از جوش ها، آب غوره و گلاب یـا سرکه با روغن گل سرخ بر روی پوست مـی باشد. این افراد حتما از مواد غذایی شور، شیرین، چرب و مقوی پرهیز کنند و بیشتر از ترشیجات استفاده نمایند و بهتر هست که گرم رفته و عرق نمایند.

منبع:سلامت نیوز

: ماسک خاک ارمنی




[ماسک هایی به منظور برطرف جوش های چرکی ماسک خاک ارمنی]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 16 Jul 2018 03:06:00 +0000